Cornelia

Valpbilder
Tittade igenom mina bilder och hittade massa bilder på Zelda genom dessa månaderna som vi har haft henne. Hon är nu över 9 månader och nu är hon väl färdigväxt mer eller mindre. Jag bara smälter när jag tittar på dessa söta bilderna så jag tänkte att jag lika bra kan lägga ut dem så att andra också kan få smälta.
Den här bilden nedan är en utav mina favoritbilder på henne. Här hade vi nog bara haft henne i någon vecka eller dagar. Tycker den är så mysig!
 
 
såhär ser hon ut idag, lite mer päls men fortfarande väldigt söt! För er som undrar så är hon en kromfohrländer. En rätt ovanlig ras, det finns endast 10 uppfödare i Sverige. Det finns två olika sorter i rasen, en strävhårig, de har lite kortare och sträv päls. De påminner väldigt mycket om Terrier i ansiktet. De strävhåriga är den vanligaste. Sedan finns det släthåriga, de har mer päls och har lite nättare ansikte, de ser nästan helt annorlunda ut, det är väldigt stor skillnad på dessa sorterna. trots att det är samma ras. De strävhåriga ser mycket ruffsigare och busigare ut medans de släthåriga ser mer eleganta och pryda ut. Zelda är en mix utav båda, därför har hon mer päls än de flesta strävhåriga men strävare och fluffigare päls än de släthåriga. Jag brukar säga att hon är misslyckad haha nä men hon jättefin, tycker faktiskt att hon är finare än de flesta andra Kromfohrländer! 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress