Cornelia

Veckans sammanfattning
 Hallå! Hade tänkt att jag kunde samanfatta veckan som har gått. Jag kan säga att hälften av min klass inkluderat mig har inte haft något sportlov. Istället har vi gått i "skolan" och varit lärare åt barn, det kallas för Rockskola och det är varje år, där treorna får testa att vara lärare (För er som inte vet så går jag Estet med inrikning musik). Barn mellan 6 och 12 år har kommit till skolan och blivit indelade i fyra olika ensemblegrupper beroende på hur gamla de har varit. Vi treor har också blivit indelade i grupper och har haft ansvar för vars en barngrupp. Barnens vecka har bestått av att repa en låt som vi hade valt ut och förberett (min grupp hade Perfect av Ed Sheeran), de fick senare spela in den låten i studion och sista dagen spelade upp låten för föräldrarna. Såklart fick de även göra massa olika lekar och tävlingar mellan de olika repen. Det har varit en väldigt rolig men tuff vecka. Man är verkligen jättetrött efter varje dag med barnen. Våra barn var 8-9 år, så de var rätt små men de var väldigt lugna och mysiga. Jag hade dessutom varit sjuk hela veckan innan så på sätt och vis fick jag mitt lov då, så det är jag endå "glad" över. 
 
Men här är en liten rolig sammanfattning blandat med bilder som jag tog med min systemkamera igår.
 
Veckans låt: Shoreline av Broder Daniel
Veckans film: Helt klart Holding the man. Jag tänker berätta om den här fina filmen i ett annat inlägg för det förkänar den!
Veckans citat: "I guess the hardest thing is having so much love for you and it somehow not being returned. I develop crushes all the time, but that is just misdirected need for you. You are a hole in my life, a black hole. Anything I place there cannot be returned"- Timothy Conigrave ( också från filmen "Holding the man")
 
Veckans bild: Antagligen den här bilden under. Den här bilden tog jag i Onsdags, på väg till skolan i Helsingborg. När jag hoppade av bussen hade det börjat snöa otroligt mycket och jag tycket det var så mysigt. Tyvärr försvann det igen. 
Veckans känsla/känslor: Glädje, trötthet och stolthet.
Veckans glädje: Att se barnen från Rockskolan genomföra konserten för sina föräldrar. Att kunna se att vi har lyckats att lära ut barnen helt själva.
Veckans obsession: Holding the man obviously. ( som sagt skriver jag om den här filmen i ett annat inlägg)
Veckans stolthet: Barnen från rockskolan.
Veckans betyg: 8/10 mest pga att jag inte riktigt har varit helt frisk och att jag typ ar varit helt död efter varje dag.
 
 
Det var min sumering av veckan som har gått. Jag hoppas ni har haft en bra vecka och att den kommande veckan blir bra!
Alice Lindström

Vilka fina bilder!

Svar: Tack så mycket!
Cornelia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress